reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katka Benková

Katka Benková

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

spiritual coach, poradca v ťažkých životných situáciach Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím jarada pečiemSúkromnécestovanie

reklama

rada pečiem

Rigó Jancsi – milostný príbeh a najčokoládovejší koláč na svete.

Katka Benková

Rigó Jancsi – milostný príbeh a najčokoládovejší koláč na svete.

Povráva sa, že keď zahral na husle sentimentálne tóny, dokázal si podmaniť ženské srdcia, keď sa zahľadeli do jeho vášnivých čiernych očí stratili posledné zvyšky rozumu. To sa muselo stať aj bohatej dedičke amerického miliardára Clare Ward, keď v roku 1896 počula hrať mladého maďarského cigánskeho primáša Rigó Jancsi v parížskej kaviarni. Neváhala opustiť svojho manžela a spôsobiť tým obrovský škandál. Láska bola vzájomná, ale trvala iba desať rokov, počas ktorých premrhali viac ako 8 miliónov dolárov. Nakoniec to bola opäť Clara, ktorá odišla. Tento krát utiekla s talianskym čašníkom. Na počesť romantickej lásky však vymyslel cukrár  zákusok menom Rigó Jancsi, ktorý je tak úžasne jemný a čokoládový, že sa vám bude rozplývať v ústach.

  • 19. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 420x
  • 19
Jednoduchý francúzsky pomarančový koláč.

Katka Benková

Jednoduchý francúzsky pomarančový koláč.

Zažila som dobu, keď sa na pomaranče stáli dlhé rady. Na ich chuť si spomínam aj teraz. Kubánske, čo sa nedali ošúpať a tak ich mama rozkrojila na polovicu a hrýzli sme ich odušu. Ich sladká šťava nám stekala po bradách a museli sme stáť tak našikmo, aby sme si nezašpinili oblečenie. Tieto na koláč som kúpila bez fronty a boli lacnejšie ako slovenské jablká, to je podľa mňa však záhada tej dnešnej doby.

  • 20. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 626x
  • 10
Pošli ďalej.

Katka Benková

Pošli ďalej.

Recept som dostala od kamarátky Katky, keď sme klebetili v telefóne o všeličom. Je taký jednoduchý, že si ho zapamätá aj niekto so začínajúcou sklerózou. Jednoducho zmiešate 250 g tvarohu, múky a Hery a všetko uložíte na hodinu do chladničky. Cesto vyvaľkáte a vykrajujete kolieska, ktoré plníte čím chcete, mne sa osvedčila plnka z maku, do ktorej som na osvieženie pridala slivkový lekvár. Kolieska spojíte do tvaru pirohov, konce zatlačíte a dáte piecť. Hotové, ešte horúce obalíte zmesou práškového a vanilkového cukru. A to je všetko. Práce málo, výsledok úchvatný. Koláčik volám pošli ďalej, pretože na druhý deň som dala ochutnať kolegyni a tá ho hneď večer upiekla. Tak teraz to je na Vás.

  • 17. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 415x
  • 46
Jablkový koláč II - poľský.

Katka Benková

Jablkový koláč II - poľský.

Nikdy som ešte nepiekla s vanilkovým luskom. Prišiel mi ako taká snobská surovina, drahá, nepotrebná a tak som si skvelo vystačila s vanilkovým cukrom. Tento recept som však chcela vyskúšať tak, ako sa má.  Zainvestovala som. Ak tak neurobíte aj vy, nič sa nestane, koláčik to bude aj tak fajný.

  • 14. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Jablkový koláč.

Katka Benková

Jablkový koláč.

Jeseň je plná vôní a chutí. A aj keď sa ovocie dá kúpiť počas celého roka, ja preferujem konzumáciu ovocia z klimatického pásma v ktorom žijem a v období keď reálne dozrieva. Takže teraz je tá správna doba nakúpiť slovenské jabĺčka, hrušky a sladučké hrozno (a stať sa bojovníkom ak chcete byť in, ale ja som fakt pacifista). Ak tých jabĺk nazbierate, či nakúpite priveľa, tak z nich môžete upiecť aj takýto chutný a jednoduchý koláč. A nezabudnite si pozrieť video na konci.

  • 28. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
reklama
Slivkový koláč.

Katka Benková

Slivkový koláč.

U nás doma sa často pieklo. V stredu lekvárové buchty, k tomu vždy fazuľová polievka z veľkej strakatej fazule z rezancami, v sobotu večer vianočka, aby bola v nedeľu na raňajky a k nedeľnému obedu bublanina. Vždy rovnaká a predsa iná, podľa toho, čo v záhrade práve dozrelo. Aj keď stravovanie možno bolo stereotypné, s odstupom času to vidím ako jednu zo životných istôt môjho detstva. Dnes som upiekla jednoduchý slivkový koláč, recept to je rýchly a lacný, takže aj keď si ich nenatrháte zo stromu na záhrade, momentálne ich zoženiete hocikde za pár centov. Človek má rôzne asociácie, ja keď vidím slivky, spomeniem si na scénu z filmu Anglický pacient, v ktorom Julliete Binoche opisuje ich sladkú chuť.

  • 3. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Muffiny s whisky a iné.

Katka Benková

Muffiny s whisky a iné.

Tak som si uvedomila, že som vlastne ešte nikdy nezverejnila žiaden recept a keďže ma cez víkend pochytila obsesia (rozumej posadnutosť) muffinmi, tak Vám ponúkam zopár receptov.

  • 26. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu