reklama

Dobrá reštaurácia v Bratislave? Benihana.

V živote pokladám za dôležité zážitky, rôzne skúsenosti a tiež mám rada jedlo. Trošku mi to druhé obmedzuje fakt, že som prestala jesť všetko mäso okrem rýb, ale napriek tomu (alebo možno práve preto) sa cítim dobre a niekedy (nie tak často, ako predtým) sa zájdem najesť do reštaurácie. Bohužiaľ s týmto obmedzením (ale aj bez neho) je čoraz ťažšie nájsť v Bratislave reštauráciu, kde by sa dala oceniť kvalita jedla, obsluha a primeraná cena. V jednej takej som však nedávno bola a som nadšená. Volá sa Benihana a ponúka okrem jedla ešte niečo viac - zážitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)
Benihana
Benihana (zdroj: http://www.benihana.sk/)

Zobrala som tam na obed môjho drahého, ktorý má také „tradičné" krstné meno, že vlastne meniny nikdy neoslavuje. Tvrdí, že v medzinárodných kalendároch sa vyskytuje pomerne často a preto by mal mať nárok oslavovať kedykoľvek, ale pravdou je, že mu to zatiaľ nikdy neprešlo. A tak som v jeden decembrový deň rozhodla, že dnes sa budú oslavovať jeho meniny, (v podstate ma inšpiroval pápež http://www.sme.sk/c/6614759/papez-spochybnil-datum-narodenia-jezisa-a-ine-vianocne-myty.html a tak som vybrala deň a urobila vyhlásenie) urobila rezerváciu v Benihane, pridala k tomu kino a večer jazz v Hlave XXII.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri rezervácii som mala trocha problém, pretože práve v tom čase sa veľa ľudí rozhodlo využiť ponuku na zľavovom portále, ale nakoniec sme sa dohodli. Napriek tomu, že zľava bola fajn, nevyužila som ju, rozhodla som sa nechať si voľné ruky a zvoliť si z ponuky to, na čo bude mať oslávenec chuť.

Pri vchode nás privítali hneď dva ľudia z personálu, čašníčka odložila kabáty a manažér nás odviedol k stolu. Behnihana je teppanjaki reštaurácia (teppan znamená oceľový gril a jaki znamená grilovaný), takže stôl je vlastne gril. História celosvetovej siete japonských reštaurácii, do ktorých patrí aj Benihana (v preklade červený kvet) začala niekedy v povojnovom Japonsku. Je to taký tradičný príbeh o splnení amerického sna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čašník nám priniesol prehľadný jedálny lístok, z ktorého sme si vybrali na ochutnávku výber zo suši, miso a cibuľovú polievku, Benihana šalát s dresingom z čerstvého zázvoru, Bratislava deLuxe (kombinácia kráľovských kreviet a roštenky s hríbami) a obedový "bendo box More", čo je vlastne teriyaki losos, k tomu grilovanú zeleninu a opekanú ryžu.

Čašník nám priniesol suši a úprimne, lepšie som ešte nejedla. Nasledoval šalát so zázvorovým dresingom a polievka. Keď sme dojedli prišiel kuchár a predviedol predstavenie hodné artistu a klauna v jednom. Jedlo sa sekalo, krájalo a vyhadzovalo do vzduchu. Lietali nože, kúsky ryby, kreviet, žongloval s koreničkami. Jedlo nám pripravoval priamo pred očami a zážitok z vône sa nedá opísať. Tomu hovorím zaručená čerstvosť pripraveného jedla. Nasmiali sme sa a zabavili. Rozprával anglicky a lámanou slovenčinou. Zeleninu ochucoval maslom „it is a Japanese butter... from Tesco" a citrónom "it is a Japanese lemon" " from Tesco?" "from Lidl, Tesco is expensive." Jedlo bolo fantastické, kuchár milý a cena absolútne v pohode (za to množstvo jedla a geniálne suši sme zaplatili okolo 50 EUR). Dezert by sme do seba nedostali, ani pri veľkej snahe. Boli sme úplne plní. Necháme si to nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznám ľudí, ktorí keď objavia dobrú reštauráciu neradi o nej hovoria, aby tam nezačala chodiť celá Bratislava, ale ja si myslím, že táto reštaurácia si zaslúži pochvalu. A keď budú mať plno, jednoducho si urobím rezerváciu.

Pre reštauráciu nepracujem, nikoho tam nepoznám a útratu som zaplatila sebe aj môjmu hosťovi :-)

http://www.benihana.sk/

Katka Benková

Katka Benková

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

spiritual coach, poradca v ťažkých životných situáciach Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím jarada pečiemSúkromnécestovanie

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu