reklama

Vyhorela som.

To viete, že som o syndróme vyhorenia počula. Naposledy na školení ako zvládať stres, kde nás učili dýchať. Ale ja som nikdy dýchať nevedela. Masérka mi hovorieva, že nevie, či ešte žijem, keď ma masíruje, pretože dýcham plytko ako pes. Keď ma nahovorila na jógu a ja som sa konečne nadýchla, tak som odpadla. A tak som vyhorela. Lebo neviem dýchať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)
Obrázok blogu
(zdroj: internet)

Vždy som si myslela, že to privilégium „vyhorieť" je priamo určené mojim šéfom, či členom predstavenstva, či niekomu, kto má toto riziko priamo zahrnuté v plate. Keď vyhorí povie sa: chudák. Nikto by to nečakal u mňa. Taká silná, sebavedomá, profesionálna a tak k smrti unavená. Som v štádiu, že dokážem plakať na povel, niekde medzi depresiou a apatiou. Keď si len tak, z ničoho nič plačem a môj drahý je zúfalý a nevie ako mi pomôcť, tak sa ma dookola vypytuje, „čo ti je ?". Ja mu odpovedám: „Bolí ma duša.". On čoby normálny muž najprv zmätene gúľa očami z boka na bok a pre istotu otázku zopakuje, pretože dúfa, žeby mohla prísť odpoveď, ktorá je aspoň trochu riešiteľná - napr. stačí ak prenesieš túto skalu. To by dokázal. A určite by to urobil rád. Ale ja mám tú svoju skalu v sebe. 

Keď sa na to pozerám úplne pragmaticky, tak viem, ako sa to stalo. Pracujem ako prvý kontakt so zákazníkom, zároveň obchodujem, zároveň vymáham pohľadávky. Minulý rok som nebola na žiadnej dovolenke a celý rok som pracovala s nasadením ako robot. Nikdy v živote som tak intenzívne a tvrdo nepracovala. Každé rokovanie predstavuje veľký stres, najmä tie, na ktoré idem s predpokladom, že budú neúspešné. U jedného zákazníka som obchodovala osem mesiacov, v priebehu tejto doby sa vo firme niekoľko krát zmenili podmienky a tak sa stávalo, že som na rokovanie išla s niečím, čo úplne odporovalo už dohodnutým veciam, alebo som pár minút pred rokovaním dostala materiály a čítala ich prvý krát, až na rokovaní spolu so zákazníkom. Cez deň som komunikovala , v noci v posteli čítala pokyny a vyhlášky a zákony, aby som sa strápnila čo najmenej. Štvrtky bývali najhoršie. Zvykla som omdlieť asi dva centimetre nad posteľou a budila sa o druhej v noci, pretože po mne lozila hladná mačka, a tak som sa konečne vyzliekla z kostýmu a dala mačke Whiskas. Spala som 12 hodín a budila sa rovnako unavená ako som išla spať. V práci som očakávala pomoc a tá neprichádzala, iba krik, výčitky, ktoré pramenili rovnako zo stresu a strachu z nesplnených úloh. Dlhodobo existovať v nedostatku kladného oceňovania, súťaživom prostredí, kde šéfovia premýšľajú nad tým ako vymyslieť hru, ktorá vybičuje aj tak už vystresovaných ľudí, aby bežali rýchlejšie, skákali vyššie a naučili sa ako sa zviditeľniť a s láskou tomu hovoriť „ ťah na bránku". Preťažovanie. Nedostatok času. Malá podpora a nedostatok prostriedkov na kvalitu práce. Samozrejme, že kedy som nebola taká perfekcionalistka a netrápilo ma, že na rokovanie nedokážem byť dostatočne pripravená, že nestíham vybavovať požiadavky zákazníkov, lebo sa zároveň pripravujem na iné obchodné rokovanie, tak by sa to asi nestalo. Ale ja som takáto. Zodpovedná a hlúpa. 

Vždy som mala nastavenú osobnú motiváciu na prácu. Pomoc ľuďom. To je to, čo bolo pre mňa dôležité. Teraz som sklamaná a niekde v tej rýchlosti a snahe vyhovieť som stratila ilúzie. Mám pocit márnosti a zbytočnosti. Veď to poznáte, všetci sme nahraditeľní. Jedna figúrka nahradí inú. Táto už nevládze, tak sa na jej miesto postaví iná. Show must go on. 

Všetko prebolí. Pôjdem na dovolenku. Oddýchnem si. Budem meditovať a rozmýšľať. Stretnem sa ľuďmi, čo ma majú radi a z ich lásky budem silnejšia. Urobím si veniec z púpav. 

Vy si urobte test na vyhorenie a dávajte si na seba pozor. Nemáte na tomto svete väčšiu úlohu ako dať na seba pozor. Tak sa držte.

http://www.syndrom-vyhoreni.psychoweb.cz/test2

 

Katka Benková

Katka Benková

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

spiritual coach, poradca v ťažkých životných situáciach Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím jarada pečiemSúkromnécestovanie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu